Projekt #OnOff

#OnOff – otwarty panel dyskusyjny o designie i współczesnych trendach we wzornictwie przemysłowym w Polsce i na świecie. Nie ma on charakteru stricte akademickiego, to otwarta dyskusja z prelegentami, którzy zgromadzili bagaż własnych doświadczeń i osiągnięć. Przeszło trzy letnia historia i wiele udanych spotkań z projektantami i szkoleniowcami – Moniką Onoszko, Oskarem Zietą, Zdzisławem Sobierajskim czy Henrykiem Stawickim oraz z przedstawicielami przemysłu i producentami, wpisują #OnOff na stałe do kalendarza wartościowych dyskusji o designie.

15068489_1802423763331065_973879312802965434_o onoff_panel_2016_01 onoff_panel_2016_03

Według Business Insider 40% młodych przedsiębiorstw ponosi porażkę dlatego, że tworzy produkty i usługi, które nie są dostosowane do rzeczywistych potrzeb użytkowników. Aby ten czarny scenariusz nie dotknął przyszłych projektantów i przedsiębiorców, firma Metalmex organizuje cykl szkoleń #OnOff. Warto słuchać i dyskutować, bo spór jest nieodłącznym procesem kreatywnego tworzenia.

onoff11 dsc_0386 dsc_0476

„Nazwa #OnOff powstała z inspiracji trendem „Ready Player One” stworzonym przez agencję trendforecastingową Fashionsnoops z Nowego Jorku. Trend ten mówi o świecie, w którym ludzie żyją jednocześnie online i offline. Mogłoby to być nawet uznane za następną falę science-fiction, w której ludzie całkowicie integrują się z technologią, gdyby nie to, że ta integracja technologii nie jest dywagacją na temat jakiejś odległej przyszłości, tylko dzieje się obecnie w naszym realnym, codziennym życiu. Jako rezultat, widzimy, że coraz więcej młodych ludzi ma trudności z oddzielaniem doświadczeń online i offline, i że wiele z naszych codziennych nawyków jest wprowadzanych gier komputerowych i odwrotnie. Trend „Ready Player One” próbuje zbadać, w jaki sposób godzimy się z naszą zatopioną w technologii przyszłością. W tym trendzie eksplorujemy też doświadczenie tego jak świat staje się jedną wielką grą komputerową i jak próbować to równoczesne doświadczanie światów online i offline przekuć na dobrą monetę. Właściwie moglibyśmy powiedzieć, że to jest trend w którym przechodzimy z sience-fiction do sience-reality.”

dsc_0106 dsc_0840 dsc_0787